Mundialowa zabawa – podsumowanie

Simple-Coding-wc-2018

Cześć, parafrazując klasyk: “Mundial, mundial i po mundialu”. Zmagania o tytuł najlepszej drużyny na świecie wygrała Francja. Mimo, że kibicowałem Chorwacji to mistrzostwo Francji należało się jak psu buda. Ekipę mają nieziemską. Podczas mundialu także rozgrywały się zawody w typowaniu na blogu za pośrednictwem mundialowej aplikacji, której kod jest dostępny na GitHubie. Mundial się skończył, to i aplikacja idzie w stan uśpienia. Zwycięzce już poznaliśmy, ale zapewne mogą Cię zaciekawić inne statystyki z rozgrywki, o których tutaj piszę.

 

Garść statystyk

W dniu publikacji postu dopisałem prosty moduł, który zlicza określone przeze mnie dane. Oczywiście, statystyki są/były dostępne tylko dla administracji. Co z nich wynika?

Do aplikacji zalogowało się 88 użytkowników. Sądziłem, że nie przebiję tu liczby 10ciu, tak więc dziękuję bardzo 🙂 W mojej interpretacji, aktywny użytkownik to taki, który typował chociaż jeden mecz. Takich użytkowników było 52 czyli niecałe 60%. Wszystkie mecze wytypowała…jedna osoba, ja 🙂 Nic dziwnego, przed samym finałem czołówka była praktycznie pewna swoich miejsc, a o ostatnich meczach można łatwo zapomnieć. W całej aplikacji zostawiono 860 typów co w przeliczeniu daje 9,77 typów na użytkownika z uwzględnieniem niekatywnych użytkowników. Uwzględniając tylko aktywnych graczy, mamy już 16,53 typów. Za typ średnio użytkownik dostawał 0,65 punkta. Skąd to się wzieło? Typów, za które przyznano 3 punkty było 71, 1 punkt za 343 typów oraz 446 typów bez punktów.

Dwie statystyki dotyczące konkretnych meczów. Najwięcej razy obstawiano mecz otwarcia – Rosja vs Arabia Saudyjska – 31 użytkowników. Który mecz przyniósł najwięcej punktów? Belgia vs Panama w grupie G, rozdano po tym meczu 31 punktów.

Dla bardziej ciekawskich kosztu utrzymania aplikacji. Aplikacja była hostwana na AWS. Apilkacja webowa uruchamiana jako JAR uruchamiana była na Elastic Beanstalk, natomiast baza danych używała usługi RDS oraz silnika bazodanowego MySQL. Koszt całego hostingu za pomocą tych dwóch usług to 48.04 dolarów co daje niecałe 180 złotych za około 40 dni hostingu. W przeliczeniu mamy około 4,5 złotych na dzień. Dla osób zaczynających zabawę z AWS może to być BARDZO CENNA WIEDZA. Cenniki tam dla początkujących są bardzo zagmatwane.

 

Podsumowanie

Nie wiem czy kiedykolwiek użyteczną aplikację napisałem w tak krótkim czasie, około 3-4 wieczorów. Co cieszy, nie byłem jedyną osobą, która korzystała. Z tego miejsca chciałbym bardzo podziękować wszystkim graczom, a szczególnie osobom, które wysyłały mi sugestie jak usprawnić aplikację, co poprawić itd. Było warto! Duża nauka i frajda – mam nadzieję – nie tylko dla mnie. Następny projekt? Póki co tajemnica. Inny projekt do którego wrócę niebawem to powrót aplikacji mikołajkowej już za parę miesięcy 🙂

Do przeczytania!

5 thoughts on “Mundialowa zabawa – podsumowanie

  1. Miałeś fajny pomysł na aplikację 🙂 Jako, ze nie mam doświadczenia z AWS i jak to kosztowo wychodzi to te informacje mi się przydadzą 🙂 Czekam na kolejne projekty.

    Pozdrawiam!

    1. Dzieki bardzo 🙂 Warto tez zaznaczyc, ze jest roczny free tier gdzie za te uslugi co ja mialem prawdopodobnie ani grosza bys nie zaplacil. Ja juz akurat skorzystalem a kombinowac z nowymi kontami i kartami juz nie chcialem 🙂 Projekty projektami, ale nowa dawka wiedzy (sporo!) w najblizszych tygodniach powinna wjechac. Pozdrawiam 🙂

      1. No właśnie widziałem, że jest tam rok za free, ale nie wiem, czy chce podawać nr karty 😀
        Super, będę czekał na nowe projekty 🙂

        1. Zawsze mozesz skorzystac z Revoluta, ktorego tez polecam i uzywam. Mozesz tam stworzyc wirtualna karte platnicza, ktora ine jest plastikiem ale moze dzialac jak zwykla karta. Ja taka karta robie zakupy na amazonie wiec mysle ze na aws by przeszlo, a taka karte mozesz latwo usunac, zablokowac, co tylko chcesz 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *